Obserwatorzy

niedziela, 18 czerwca 2017

Sprzeczności Koranu: kto był pierwszym muzułmaninem?


Na pytanie - kto był pierwszym chrześcijańinem, odpowiedź jest dosyć jasna. Jednak, kto był pierwszym muzułmaninem? Można zdroworozsądkowo przyjąć, że był to Mohamet i jego pierwsi wyznawcy. Jednak historia nie jest taka prosta, a Koran wcale nie jest tak spójny, jak muzułmanie chcieliby, aby był.

Mahomet pierwszym muzułmaninem

Koran 6:14 
Powiedz: "Czyż ja wezmę sobie za opiekuna kogoś innego niż Boga, Stworzyciela niebios i ziemi? On żywi, a nie jest żywiony!" Powiedz: "Zaprawdę, otrzymałem rozkaz, abym był pierwszym, który się poddał całkowicie. Nie bądźcie więc w liczbie bałwochwalców!"
Koran 6:161-163
Powiedz: "Oto poprowadził mnie mój Pan ku drodze prostej, jako religii prawdziwej społeczności religijnej Abrahama , prawdziwie pobożnego. On nie był z liczby bałwochwalców." Powiedz: "Zaprawdę, moja modlitwa moje praktyki religijne , moje życie I moja śmierć - należą do Boga, Pana światów! On nie ma żadnego współtowarzysza. To mi zostało nakazane. I Ja Jestem pierwszym z tych, którzy się poddali całkowicie (być pierwszym z muzułmanów*). 
Koran 39:11-12 
Powiedz: "Zaprawdę, otrzymałem rozkaz, abym oddawał Bogu cześć, . szczerze wyznając Jego religię. I otrzymałem rozkaz, abym był pierwszym spośród tych, którzy się poddali całkowicie (być pierwszym z muzułmanów*). 
*w angielskim przekładzie jest mowa o muzułmanach, nie poddających się, chociaż to są w islamie synonimy, bo islam to poddanie się woli Allaha 

Jednakże konkurentów w kategorii 'pierwszy muzułmanin' jest więcej. Tak więc sorry Mahomet, Ty nie byłeś pierwszym. 

Jezus był muzułmaninem 

O tym już wcześniej pisałam tu.

Koran 3:52 
A kiedy Jezus poczuł w nich niewiarę, powiedział: "Kto jest moim pomocnikiem dla sprawy Boga?" Powiedzieli apostołowie: "My jesteśmy pomocnikami Boga. My w Niego uwierzyliśmy. Daj świadectwo, iż jesteśmy całkowicie poddani!

Abraham pierwszym muzułmaninem 

    Założenie dla nas absurdalne, jednak skoro już zawędrował do Mekki, której jeszcze nie było, to w sumie dlaczego nie? 

    Koran 3:67 
    Abraham nie był żydem ani chrześcijaninem, lecz był szczerze wierzącym hanifem (muzułmaninem), całkowicie poddanym, i nie był on z liczby bałwochwalców.

    Oprócz Abrahama, również Noe, Izaak, Iszmael, Dawid, Salomon też byli muzułmanami 

    Koran 4:163 
    Zaprawdę, objawiliśmy tobie, tak jak objawiliśmy Noemu i prorokom po nim; i jak objawiliśmy Abrahamowi i Isma`ilowi Izaakowi i Jakubowi, jak i pokoleniom, Jezusowi, Hiobowi i Jonaszowi, Aaronowi i Salomonowi; a Dawidowi daliśmy Psalmy.
    Koran 6:84 
    I darowaliśmy mu Izaaka i Jakuba, każdego poprowadziliśmy drogą prostą. I Noego poprowadziliśmy drogą prostą; a z jego potomstwa: Dawida, Salomona, Hioba, Józefa, Mojżesza i Aarona - w ten sposób płacimy tym, którzy czynią dobro!

    Adam też pierwszym muzułmaninem?

    Koran idzie jeszcze dalej w tył w chronologii i dochodzi do wniosku, że pierwszy człowiek, czyli Adam, bo Ewa to kobieta i się nie liczy, też był już muzułmaninem. 

    Koran sura 2, aye: 30, 34, 35, 37 
    I oto powiedział twój Pan do aniołów: "Ja umieszczę na ziemi namiestnika. " Oni powiedzieli: "Czy Ty umieścisz na niej tego, kto będzie szerzył na niej zepsucie i będzie przelewał krew, kiedy my głosimy Twoją chwałę i głosimy Twoją świętość?" Powiedział: "Zaprawdę, Ja wiem to, czego wy nie wiecie!" (...) A kiedy powiedzieliśmy do aniołów: "Oddajcie pokłon Adamowi!", oni oddali pokłon, z wyjątkiem Iblisa. On odmówił, wbił się w pychę i znalazł się wśród niewiernych. I powiedzieliśmy: O Adamie!" Zamieszkajcie, ty i twoja małżonka, w Ogrodzie i jedzcie jego owoce dowolnie, skąd chcecie: lecz nie zbliżajcie się do tego drzewa, bo znajdziecie się między niesprawiedliwymi!" (...) Wtedy otrzymał Adam od swojego Pana pewne słowa i On zwrócił się ku niemu. Albowiem On jest Przebaczający, Litościwy

    A właściwie to wszyscy jesteśmy muzułmanami 

    Koran w swoich absurdach idzie jeszcze dalej i w sumie to my wszyscy jesteśmy muzułmanami... 

    Koran 22:78 
    I bądźcie gorliwi w walce za sprawę Boga gorliwością, na jaką On zasługuje! On was wybrał i nie uczynił żadnej trudności w waszej religii, religii waszego ojca Abrahama. On nazwał was muzułmanami, niegdyś i obecnie, aby Posłaniec był świadkiem dla was i abyście wy byli świadkami dla ludzi. Odprawiajcie więc modlitwę! Dawajcie jałmużnę! I trzymajcie się mocno Boga! On jest waszym Panem! Jakże to wspaniały Pan! Jakże to wspaniały Pomocnik!
    Koran 30:30 
    Przeto zwróć swoje oblicze ku religii, jak człowiek gorliwie pobożny, zgodnie z naturą, jaką Bóg obdarzył ludzi przy stworzeniu. - Nie ma żadnej odmiany w stworzeniu Boga! - To jest religia prawdziwa, lecz większość ludzi nie wie.

    Jaki z tego wniosek? Pierwszym muzułmaninem ma być Mahomet, co jest napisane w Koranie, który ma być wiecznym słowem Allaha. Jednakże, ten sam Koran mówi o tym, że właściwie to prorocy przed Mahometem też byli muzułmanami, w sumie to nawet nie tylko prorocy, ale też Adam, a w ogóle to wszyscy jesteśmy muzułmanami. Wydaje się, że Koran nie może się zdecydować, kto był tym pierwszym muzułmaninem. 

    1 komentarz: